Bioware – stuudio, mis vaid viis aastat tagasi rollimängude künka kõrgeima nuki peal istus – on viimaste aastate jooksul mitme järjestikuse reha otsa astunud. Esmalt toodi turule pisut tarbetu järjeosa legendaarsele kosmosetriloogiale Mass Effect Andromeda näol, seejärel valmistas pettumuse aga tänavu talvel ilmunud nodikoguja Anthem.
Viimasena mainitud teos (mis jõudis meieni käesoleva aasta 22. veebruaril) sattus mängurite huviorbiiti juba 2014. aastal, ent seda vaid õrrituse vormis. Tõeliselt tõmmati saladuseloor 2017. aasta E3 pressikonverentsil – esmalt lühikese reklaamklipina EA üritusel, seejärel pikema mänguvideona Microsofti laval. Keegi aga ei osanud tol hetkel aimatagi, et reaalsuses oli Anthem ääretult varajases arengufaasis.
Ükski päev peale mängu ilmumist pole möödunud ilma, et me kahtleks teose arenguprotsessis. Mitte ainult pole Anthem olnud hämmastavalt pettumustvalmistav, ent me oleme olnud tunnistajateks situatsioonidele, kus varasemates staadiumites leitavad relvad teevad vaenlastele rohkem valu kui hilisemad, mängu mängimine jooksutab konsoole kokku ja muud säärast. Isegi, kui Start-nupu vajutamine töötas nii nagu pidi, oli teose läbimine paras katsumus.
Anthem oli arenduses 6 ja pool aastat. Algus oli positiivne ning murekortsud ei tekkinud põhiarendajate laupadele isegi siis, kui nad nägid kõrvalt Mass Effect: Andomeda põrumist. „Meiega küll nii ei juhtu!“ mõtlesid toona Bioware’i värskeima projekti peal tööd teinud mänguloojad. Nende kõrge (ning praeguseks hetkeks põhjendamatu) optimism kajastus isegi Electronic Artsi tiimi tervislikkust mõõtvates testides – Anthemi arendajate moraal oli väljaandjale kuuluvatest stuudiotest kõrgeim.
Kotaku ajakirjaniku Jason Schreieri mahukas uurimustöö paljastas meie suurimad hirmud. Nimelt hammustasid loorberitele puhkama jäänud mänguarendajad liiga suure tüki – Dragon Age: Inquisition valmis küll läbi hädade, ent sellele osaks saanud kiidusõnad muutsid arendajad lodevaks. Keegi ei osanud ette oodata, mis neid ees ootab: stress, depressioon, võtmeisikute lahkumine, juhtkonna peataolek, Bioware’i erinevate stuudiote lahkhelid ja palju muud.
Schreieri pea 68 000 tähemärgist koosnev eepos paljastab, et videomängude tegemine ei ole naljaasi. 19 praegust ja endist Bioware’i töötajat paljastavad, kuivõrd stressirikas ning vaimsele tervisele rusuv tegevus ühe virtuaalse meelelahutaja loomisprotsess olla võib. Tõenäoliselt on tegemist ühe kütkestavaima artikliga, mida te 2019. aasta jooksul loete.
Värske ⚡
-
TalTechi IT-tudengid korraldavad Eesti suurima mänguloome võistluse
TalTechi IT-teaduskonna üliõpilaskogu (ITÜK) korraldab 11.-13. oktoobrini haarava mänguarenduse võistluse TalTech GameCamp Lite. Tegemist on …
-
Wytchwood, mäng kolmeteistkümne muinasjutuga
Kuigi Wytchwood on juba peaaegu kolm aastat olemas olnud ja ilmselt minu Steami kontol ka …
-
Teine Tase 495 × Kumb on parem: Ubisoft… või seks?
Räägime saates tihti Ubisofti mängudest, kuid sel on ka põhjus. Nimelt oskavad prantslased teha mänge, …