fbpx

Üks minu suurim ootus E3-st oli, et Bethesda Jaapani stuudio Tango Gameworks teeks mingi suure teate, olgu see siis The Evil Within 2 järg või midagi muud. Kuigi Sebastian Castellanose tagasitulekust seekord juttu ei tulnud, näidati siiski miskit, mille üle elevil olla – Ghostwire: Tokyo.

Ellujäämisõuduse žanri populariseerinud Shinji Mikami ning tema stuudio on eelkõige tuntud just õudukate poolest, kuid seekord proovitakse midagi natuke teistsugust. Ghostwire on seiklusmärul (kus loomulikult on ka kõhedustunnet tekitavaid elemente), mille keskseks asukohaks on alapealkirjas mainitud Jaapani suurlinn. Tokyos on hakanud inimesed masside kaupa ära kaduma ning tänavatel liiguvad ringi erinevad vaimud, mis tunduvad olevat omapärased versioonid Jaapani folklooris esinevatest yōkaidest.

Mängija tegelaseks on üksik vibumees, kes võitleb kurjade vaimude vastu ning üritab aru saada, miks ja kuhu kõik inimesed on kadunud. Teost esitlenud Ikumi Nakamura mainis, et mängija kohtab oma seikluse ajal erinevaid üleloomulikke olendeid, kellest mitte kõik pole halvad. Teost läbides peab ise otsustama, kuidas isegi rahulikemate vaimudega läbi käia ning avastada, mis tõeliselt müsteeriumi taga peitub.

Kuigi infot teose kohta on suhteliselt vähe, olen siiski õnnelik, et üks viimaste aastate andekamaid stuudioid sai uue võimaluse luua leidlikke õudukamaiguga mänge. Ghostwire: Tokyo kohta arvatavasti kuuleme varsti jälle, nii et õudusžanri fännid hoidke kõrvad kikkis. Nakamura ju ise ütles mängu kohta: „It’s spooky!“