fbpx

Järjekordne Yakuza mäng on jõudnud Steami ning SEGA on otsustanud teosed arvutile tuua järjekorras, mis lubaks uutel fännidel seeria narratiivi loogiliselt kogeda. Sellest lähtudes jõudis PC-le Yakuza Kiwami 2, sarja teise peatüki uusversioon, mis jätkab veebruaris arvutitele jõudnud teose lugu.

Kuna olen antud mängule juba põhjaliku arvustuse kirjutanud, keskenduksin antud artiklis eelkõige uuendustele, mida uus platvorm endaga kaasa tõi. Enne selleni jõudmist pean aga rõhutama, et Kiwami 2 oli üks eelmise aasta parimaid teoseid, jäädes minu jaoks isiklikult alla ainult Yakuza 6-le. Sellele vaatamata on uusversiooni mängitavus 6-ga võrreldes rafineeritum ning teise peatüki lugu siiani üks parimaid kogu sarjas. Kindlasti soovitan mängu nii uutele kui ka vanadele fännidele. Aga mis platvormil tasuks mängida?

Antud küsimusele vastamine on õnneks väga lihtne! Yakuza Kiwami 2 PC-versioon on parim moodus suurepärast mängu kogeda ning seda mitmel põhjusel. Kui eelmised arvutiversioonid olid suhteliselt üks ühele PS4 üllitistega, siis Kiwami 2-l on suur eelis konsoolimängu üle – kaadrisagedus. Originaalselt jooksis teos 30 kaadrit sekundis, kuna uus Dragon mängumootor nõudis võimsamat masinat kui tänapäeva konsoolid. Arvutil on aga kaadrisagedus lahti lukustatud, demonstreerides Dragoni tõelist võimekust.

Too sujuvus ei ole aga kõigest silmailu, vaid muudab mängimise kordades lõbusamaks. Paljud pikaajalised fännid ei sallinud Yakuza 6 ja Kiwami 2 võitlussüsteeme, kuna uue mootori tõttu oli see aeglasem ja kohmakam. Lahtilukustatud kaadrisagedus teeb kõik kähmlused sujuvamaks, samal ajal parandades juhitavust – ei ole enam väikest pausi nupuvajutuse ja tegelase tegevuse vahel, kõik juhtub kiiresti ja kohe. Lisa sellele parendatud visuaalid ja 4K resolutsioon ning tulemuseks on parima graafikaga Yakuza mäng, mis hetkel väljas.

Kõik, mida arendajad eelmistest kordadest õppinud, on siin selgesti nähtavad, olgu selleks pisemad asjad nagu vaatevälja (FOV ehk field of view) muutmise võimalus või olulisemad uuendused nagu automaatsalvestused. Audio-, visuaal- ning juhitavussätteid on samuti kordades rohkem, tehes Kiwami 2 stuudio parimaks arvutiversiooniks. Dragon on justkui antud platvormile loodud.

Muidugi, üks element, mis tegi PC-versioonid niivõrd heaks, olid modifikatsioonid ning Yakuza PC-kommuun nokitseb aktiivselt nende kallal ka uue mängu jaoks. Tegelasmudelite vahetamine, graafika parendamine ning muusika muutmine on asjad, mida on juba kergesti võimalik teha. Üks grupp arendab lausa modifikatsiooni, mis asendab Kiwami 2 heliriba originaali omaga, mis oleks minu arvates fantastiline ning saaks lahti ühest kriitikapunktist, mis mul teose vastu oli.

Kui SEGA teatas, et Kiwami 2 jõuab arvutitele, olin alguses mures. Eelmistel PC-versioonidel oli omajagu murekohti ning need eksisteerisid teisel, tunduvalt kergemini funktsioneerival mängumootoril. Ma olin meeldivalt üllatunud, kui Steami ei jõudnud mitte kõigest hea versioon, vaid vaieldamatult parim moodus kogeda Yakuza Kiwami 2-te.

Fantastiline töö, Ryu ga Gotoku stuudio! Lauaarvutist on saanud suurepärane kodu Dojima Draakonile.