fbpx

Täna on oluline päev – meie kallis Eesti Vabariik sai 100-aastaseks! Sellise teoga pole mitte just kõik riigid hakkama saanud ja isiklikult arvan, et seda peaksid kõik tähistama, sealhulgas ka videomängutööstus. Kuna võib oletada, et mänguarendajatel on palju tegemist, koostasin väikese nimekirja, mida nad võivad julgelt kasutada, kui otsustavad meie armast Isamaad oma mängudes lõpuks kajastada.

MängijaTundmatu Lahinguväli

Battle royale mängud on muutunud viimase aastaga üüratult populaarseks ja on lihtne mõista miks. Mis siis peatab ühe Eesti-teemalise 100 mängijaga PUBGi-stiilis surmavõitluse arendamist? Oleks palju maastikku, mida saaks lahinguväljana kasutada, olgu selleks Soomaa, Rummu karjäär või üks Eesti arvukatest metsadest. Mängijad saaksid joosta ringi, koguda vajalikku varustust ning juua PlayerUnknown’s Battlegroundsi tuntud mitte-Red Bulli asemel mitte-Starterit. Võitjaid ei tasustata aga hõrgutava kanaeinega, vaid hoopis kiluvõileibadega, mis on otseloomulikult musta leivaga tehtud!

Kaitsevägi Rainbow Six Siege’is

Samamoodi populaarne on ka Rainbow Six Siege, kuhu on lisatud suur hulk erinevaid tegelasi erinevatest riikidest nagu Hispaania, Korea ja isegi Poola. Oleks viimane aeg lisada meie armastatud Kaitsevägi ka Siege’i. Ründemeeskonnas võiks esindatud olla näiteks uus operaator nimega Tamm. Olles oma elu jooksul tohutult palju kraave kaevanud, oleks ta erivõime murda läbi igat sorti põrandast oma usaldatud labidaga, mida ta kutsub Ässaks (nimi tuleb tema lemmik Motörheadi laulust). Kaitsetiimi sobiks aga uus operaator, kellele on kavalalt nimeks antud Kõps. Tema erivõime oleks panna kaasaskantavaid kaameraid ümber kogu kaardi. Mis? Valkyriel on juba see võime olemas? Noh, Ubisoft, on vast aeg üks tegelane oma mängus välja vahetada. Uued tegelased räägiksid ka loomulikult meie emakeeles ja vaatamata sellele, et ma militaarlingot ei oska, võin ma suure rõõmuga Ubisoftile edastada väljendeid, mida operaatorid kasutavad, kui nad enda meeskonnakaaslastelt kogemata kuuli saavad. Seda ma teeks aga pigem privaatselt…

Call of Duty: War for Indepence

Tulistamismängudega jätkates – Call of Duty seeria on viimaste aastatega läinud ajas edasi ja tagasi. Kuna see kõik on mängijatele segadusttekitav, oleks tark valida kuldne kesktee ning pühendada üks osa sündmusele, mis leidis aset kõigest möödunud sajandil – Vabadussõda. Saaks juhtida Eesti sõdureid, kes võitlevad oma riigi vabaduse nimel ja kuna eestlastel ei olnud igasuguseid uhkeid vidinaid, mida tihti COD seerias kasutatakse, oleks vaja ka uued killstreak rewardid mängu sisse tuua. Näiteks 5 järjestikuse tapa eest võiks saada kutsuda appi soomusrongid, mis lömastavad kõik, kes ette jäävad. Johan Pitka oleks uhke!

Yakuza: Estonian Edition

Ülaoleval pildil võime näha teose peategelast, Kaspar Kirjut hädaldamas. Just nagu ühele õigele eestlasele kohane!

Üks teine suurte müüginumbritega mänguseeria (lisaks Call of Dutyle), mis vajaks hädasti eestistamist, on Grand Theft Auto. See oleks aga suur ettevõtmine ja Jumala eest ei tahaks me, et Red Dead Redemption 2 järjekordselt edasi lükkuks. Saab inspiratsiooni aga teistestki kohtadest, näiteks SEGA Yakuza seeriast. Kuigi antud mängud on väga tugevasti juurdunud Jaapani kultuuri, ei keela keegi neid juuri uude, värskesse ja viljakasse Eesti mulda ümber istutada. Kamurocho linnaosa asemel toimuks tegevus Tallinna kesklinnas, kus mängijad saavad nautida ööelu, just nagu nad oleks seda teinud virtuaalses Tokyos. Saab minna laulma karaoket kas üksi või koos pisut purjakil soomlastega, mängida piljardit või bowlingut, ning külastada erinevaid vanalinna baare. Narratiiv keskenduks Tallinna allilmale ning kõik kulmineerub sellega, et meie peategelane Kazuma Kiryu – vabandust, Kaspar Kirju, kakleb oma rivaaliga. Rusikavõitlus oleks loomulikult särkideta ja toimuks Yakuzas tuntud Millenium Toweri asemel Sokos Hotel Viru katusel, et oleks maksimaalselt dramaatiline!

Vanapagan Võib Nutta

Kalevipoeg lahingusse minemas, puu serviti virutamiseks alati õlal!

Jaapani mängude seas on ka muid teoseid, mida võib kokku viia Eesti kultuuriga. Näiteks Devil May Cry seeria on varemgi uue alguse saanud ning esimene kord oli too katsetus kriitikute silmis suhteliselt edukas. Topelt ei kärise, seega tuleb seeriaga taas nullist alustada, asendades senise peategelase Dante sel korral hoopiski meie eepilise Kalevipojaga! Loomulikult oleks Dante mõõga asemel puulaud ning kuna püstoleid Kalevipoja ajal ei olnud, oleks ta hoopiski pädev kiviviskaja, et kaugel olevate vaenlastega mitte hätta jääda. Viimane võitlus oleks suurejooneline matš Kalevipoja ja Vanapagana vahel. Just siinkohal hakkaks Metsatöllu poolt tehtud heliriba eriti särama!

• • •

Kallid mänguarendajad, võite neid ideid julgelt kasutada. Soovin Teile edu ja luban, et Teid ootavad ees mannapudrumäed ja Tere piimajõed.

Teile, kallid lugejad, soovin ma aga ilusat iseseisvuspäeva! Palju-palju õnne, Eesti!