fbpx

ESMAMULJE: Resident Evil 3

Mul on siiani raske uskuda, et kõigest aasta tagasi ekslesin Resident Evil 2 politseijaoskonnas ja unistasin, mida kõike arendajad saaksid teha kolmanda peatükiga. See unistus on aga reaalsuseks saanud, sest Resident Evil 3 uusversioon on siin ja kõigile proovitav tänu Capcomi poolt välja lastud demole!

Resident Evili seeria on alati olnud üks mu südamelähedasemaid ning kolmas osa on klassikalisest triloogiast minu lemmik. Originaal võis olla märulikesksem kui eelnenud peatükid, kuid pakkus dünaamilisemat üksikmängijakampaaniat ühe meediumi aegade parima pahalasega. Näha kõike seda nüüd ellu tooduna RE mootoriga ning nii ligidal RE2 väljalaskmisele on tõeliselt vaimustav.

Loo kangelannaks on S.T.A.R.S. eriüksuse liige Jill Valentine, kes pärast esimese mängu sündmusi üritab peatada kurja Umbrella korporatsiooni. Tema katsed ära hoida nende toodetud viiruste levikut osutuvad aga lootusetuteks, kuna terve Raccoon City linnake jääb zombiepideemia ohvriks. Jill peab nüüd töötama koos erinevate sõduritega, et päästa nii palju inimesi kui võimalik elavate surnute käest ning koos põgeneda hukkunud linnast.

Mängitavuse poolest on RE3 nagu teise osa uusversioon – hübriid uutest ja klassikalistest Resident Evilitest. Teos on kolmanda isiku vaates tulistamismäng, milles on vaja ettevaatlikult sihtida, et mitte raisata piiratud ressursse. Lisaks sellele on vaja hallata oma inventari, et ei oleks kaasas kasutut pahna, kui on tarvis midagi vajalikku üles noppida. Kõikide aspektide puhul on tabatud head keskteed, olles piiratum kui standardne kolmanda isiku vaates märul, aga mitte nii keerukas kui vanad RE mängud.

Just nagu originaal, on ka kolmanda osa uusversioon lähenenud ellujäämisõudusele natuke märulikesksema nurga alt. Seda peegeldab kõige rohkem Jill ise, olles siiski treenitud eriagent võrreldes Leoni ja Claire’iga, kes olid eelkõige tsiviilisikud. Mängija saab nüüd hüpata lähenevate zombide eest ära ning kasutades taolisi manöövreid vahetult enne vastase rünnakut, saab Jill aegluubis kärmelt paar kuuli ründaja surnud silmade vahele lasta.

Uut lähenemist rõhutab ka mängumaailm, mis – kui lähtuda originaalist – ei toetu enam ühele metroidvanialikule alale nagu RE1 mõis või teise peatüki politseijaoskond. Pigem kasutatakse väiksemaid versioone sellistest keskkondadest, mida omakorda ühendatakse lineaarsemate sektsioonidega. Demo leiab aset ühes sellises lineaarsemas osas, lubades mängijal uurida Raccoon City kitsaid tänavaid ja hävitatud hooneid. Õnneks pole tänavad päris nii ühesuunalised kui originaalis, lubades vajalike kohtadeni jõudmiseks kasutada erinevaid radasid.

See viimane element on oluline, sest mängijal peab olema võimalus enda sihtkohta jõuda mitut moodi, kuna üks teatud olevus võib teel ees olla. Selleks olevuseks on loomulikult RE3 staar Nemesis – Umbrella poolt loodud Mr. X-ilik monstrum, kelle ainsaks eesmärgiks on tappa kõik S.T.A.R.S. eriüksuse liikmed. Ta on nii sihikindel, et rühma nimi on ainus asi, mida lausuda oskab. Ta on targem, tugevam, kiirem ja mitmekülgsem ohuallikas, kui RE2 mantlis ja kaabus koljat ning demos on teda kasutatud piisavalt, et tutvustada mängijale pinget, mis hakkab tal terve teose vältel kaasas käima.

Just nagu eelmise aasta uusversioonilgi, oli Resident Evil 3 demo lühike, kuid paljutõotav. Mängitavus on teinud paar loogilist arengusammu, graafika on siiani hämmastavalt hea ja Nemesis on hirmsam kui oskasin oodata. Capcom on andnud endast kõik, et fännid elevile ajada, kasutades isegi tuttavaid meloodiaid osades taustalauludes.

Kui võtta arvesse kõike seda ning lisaks veel enda armastust originaalversiooni vastu, on kindlamast kindlam, et astun Nemesise vastu juba 3. aprillil!